ארמונות בסיאול


 הארמון דאו קסוג אונג (Deoksugung) -נמצא ליד בניין העירייה
 הוא ייחודי בין ארמונות קוריאנים. בארמון  יש חריטת חותם מודרנית וגן בסגנון מערבי ומזרקה יפה. בארמון תמצאו אדריכלות בסגנון ימי הביניים והמודרנית המקיימים יחד הרמוניה.
ניתן לראות את  המשמר המלכותי המשתנה  בחזית הארמון (שער כניסה) וזהו אירוע מאוד פופולארי ויפה עבור מבקרים רבים המגיעים למקום.
בתקופת שושלת ג'וסאון (Joseon), המשמר המלכותי היה אחראי על פתיחה וסגירה של שער הארמון, כמו כן הוא מסייר מסביב לאזור השער. מחוץ לארמון יש חומת אבן ציורית המקיפה את הארמון אשר אהובה מאוד על ידי מבקרים.
במקור, ארמון זה לא היה ארמון. בזמן הפלישה  היפניות ב1592 נטשו את כל הארמונות בקוריאה והם  נפגעו קשות. כאשר המלך Seonjo (המלך ארבעה עשר של שושלת ג'וסאון) חזר לסיאול ,הארמון העיקרי הארמון גיאונגבוקגונג נשרף עד היסוד וארמונות אחרים ניזוקו גם הם במידה רבה. ארמון זמני נבחר מבין הבתים של משפחת המלוכה. וזהו המקור של הארמון דאוקסוגאונג .
המלך קוואנג אה גון (Gwanghaegun) המלך חמש עשרה של שושלת Joseon כשם הארמון גיאונגאונגאונג ((Gyeongungung, הכשיר אותו כארמון מלוכה. מאז הוא שימש כארמון עזר על ידי מלכי ג'וסאון (Joseonרבים.
ב1897, קיסר Gojong (המלך העשרים והשישה של שושלת Joseon) נשאר כאן והרחיב אותו. הבניינים המודרניים כגון: Seokjojeon (הול) נבנו בתקופה זו.

ב -1907 הארמון נקרא בשם דאוקסוגאונג.


לקישור לסרטון של מצעד המשמר שצילמתי ב 2011- לחצו כאן


הארמון גי אונג בוק גונג ( (Gyeongbokgung
היה ארמון המלוכה הראשון שנבנה על ידי שושלת ג'וסאון (Joseon), שלוש שנים לאחר שושלת Joseon נוסד ונבנה ב 1395, הארמון היה ממוקם בלב בירה החדש של סיאול (שנקרא אז Hanyang) וייצג את ריבונותה של שושלת ג'וסאון (Joseon).
הוא הגדול ביותר בין חמשת הארמונות המפוארים  (האחרים הוא  גיאונגהואיגונג,  דאוקסוגאונג,  צ'אנגגיאונגקונג,  צ'אנגדאוקגאנג), גיאונגבוקגונג שימש כארמון העיקרי של שושלת ג'וסאון (Joseon).

**פה צולמה הסדרה ה"נסיך בעליית הגג".



הארמון צ'אנג דאוק גאנג  (Changdeokgung)
הארמון ידוע גם בשם Donggwol, הארמון המזרחי, בשל מיקומה ממזרח לארמון גיאונגבוקגונג.
במשך 270 שנים, הארמון היה ביתם של ממשלת Joseon והיה גם את מקום מגוריו המועדפים של מלכי שושלת ג'וסאון (Joseon).
זה הופך את הארמון לארמון המגורים המלכותי הוותיק ביותר. בהשוואה לארמונות אחרים, הארמון הזה נשמר היטב, ועדיין יש לו הרבה דברים מקוריים מהתקופה.
כוח מיוחד של הארמון הוא דרך בנייתו המשתלבת בנוף שמסביב. הגינה האחורית של הארמון (הגן הסודי-Secret Garden), שנקראת Huwon, נחשבת דוגמא מצוינת לעיצוב גינה הקוריאני והוא הגן האחורי בלבד של כל ארמון קוריאני.
ב -1997 צ'אנגדאוקגאנג התווסף לרשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו.

הארמון נבנה ב 1405 ידי המלך Taejong (המלך השלישי של שושלת Joseon). בשנת 1592 הארמון הראשי, גיאונגבוקגונג נהרס לחלוטין על ידי אש במהלך הפלישה היפנית לקוריאה והפך את ביתו של בית המשפט ג'וסאון. מסיבה זו צ'אנגדאוקגאנג הוא המקום המייצג את רוב שושלת ג'וסאון בדמיון העממי. מעמדו כסמל לאומי משום שנגרם לו נזק מכוון על ידי היפנים בתקופת כיבושם של קוריאה. לאחרי שנים רבות הוזנח עד ששופץ ושוחזר למצבו המקורי ב1991.

**מומלץ לקחת סיור לגן הסודי Huwon מקום מהמם ביופיו וגם הסיור מרתק מאוד רק צריך לברר את שעות הסיור בגן מכיוון שהכניסה אליו רק בליווי קבוצת סיור . הסיור אינו יקר.





הארמון צ'אנג גי אונג קונג ((Changgyeonggung
הארמון נבנה בשנת 1483 ידי המלך סאונגג'ונג (המלך התשיעי של שושלת ג'וסאון) כדי לטפל נשותיהם של המלכים הקודמים. בהשוואה לארמונות אחרים, בגודל של הארמון הוא קומפקטי ופשוט.
מחובר לארמון צ'אנג דאוק גאנג. זה ממוקם ממזרח לארמון העיקרי של גיאונגבוקגונג, ולכן הוא גם מכונה "Donggwol", "מזרח הארמון".
Myeongjeongjeon הוא האולם הראשי של הארמון, שבו ענייני מדינה התקיימו, כגון פגישות עם פקידים והקבלה של שליחים זרים. בפרט, Myeongjeongjeon מייצג דוגמא בולטת לסגנון אדריכלי של שושלת ג'וסאון מהמאה שבע עשרה, והוא האולם המרכזי הישן ביותר של כל ארמון. בעת ביקור בארמון של צ'אנג דאוק גאנג מומלץ שתבקר בסביבת ארמון צ'אנג גי אונג קונג.
בארמון תוכלו למצוא גינה עם אדריכלות החיננית ותכונה ייחודית משלה. בגינה תוכלו למצוא בית זכוכית הגדול ומרהיב.





הארמון גי אונג הואי גונג ((Gyeonghuigung
הארמון נבנה במקור בפקודת המלך Gwanghae, מלך 15 של שושלת ג'וסאון, והושלם בשנת 1623. מההתחלה זה היה אהוב מאוד ושימש כארמון משני למלך. כעשרה מלכים שונים משושלת ג'וסאון נשארו בגיאונגהואיגונג. הוא נקרא גם "Seogweol" (שפירושו "ארמון של המערב") מפני שהוא נמצא ממערב לארמון העיקרי, גיאונגבוקגונג. ימי הזוהר שלו זה היה ארמון מורכב ועצום, עם בסך הכל 100 בניינים, אבל הרבה מהם נהרסו בתקופת הכיבוש היפני.
בעקבות עבודת שיקום אינטנסיבית, הוא נפתח מחדש לציבור בשינה 2002.





מקדשים בודהיסטים בקוריאה

עם 1,700 שנות ההיסטוריה בודהיסטית, קוריאה היא ביתם של מספר רב של מקדשים בודהיסטים הפזורים ברחבי הארץ המשמרים  את המורשת עשירה, עתיקה של תרבות הבודהיסטית.
לכל בית מקדש ישנה היסטוריה מעניינת משל, כמו גם מגוון רחב של פסלים בודהיסטים, ציורים, פגודות, פעמונים, ושרידים תרבותיים יקרי ערך אחרים.

מקדשים בודהיסטים קוריאניים לעתים קרובות השוכנים עמוק באזורים הרריים, וכן בסמוך ליופי הטבעי של נהרות, עמקים, או לים (כמו בבוסאן). מיקומם להציע מקלט גדול עבור אלה המחפשים שקט נפשי או מקום שקט לעשות מדיטציה. המקדשים משמשים כמגורים לנזירים וחסידים שמתרגלים או חולקים את תורתו של בודהה. לאחרונה,  מספר גדול של מקדשים  פיתחו תכניות שהות במקדש למדיטציה, מנוחה, או רק כדי לחוות את החיים מקדש, בכל שנה מספר המקרים הולך וגדל.

כל מקדש הוא ייחודי בדרכו שלו. חלק מהמקדשים העיקריים הם: Tongdosa Temple
 Beopheungsa Temple (שבו ישנם שרידים של בודהה שנשמרו); Haeinsa Temple הוא מחסן של Goryeo Daejanggyeong (גלופות עץ טריפיטקה) הנמצאים בזיכרון של אונסק"ו ברשימה העולמית; Bongeunsa Temple וHwagyesa Temple, ידועים בתוכניות שהות מקדש;
Baekdamsa Temple  ו  Temple Naksansa ידועים בנופים הטבעיים המרהיבים שלהם.


להלן, תמונת תרשים מפה  של שמות מחוזות בהם מקדשים בודהיסטים פזורים.






בפוסט זה אכתוב לכם על המקדשים אני ביקרתי ולאחר מכן מקדשים נוספים שקיימים ברחבי קוריאה (לא את כולם).

בסיאול:

מקדש Bongeunsa

המקדש Bongeunsa ממוקם מצפון לבניין COEX, ונבנה בשנת 10 שלטונו של שילה המלך Weongseong’s . ב 1498, המלכה Jeonghyeon שופץ המקדש Gyeonseongsa  במזרח המאוזולאום  המלכותי של המלך Seongjong’s ושינה את שמה בית המקדש ל Bongeunsa. ממוקם במקור בסמוך למאוזולאום המלכותי (1 ק"מ הדרום מערבי), המקדש הועבר למיקומו הנוכחי בתקופת שלטונו של המלוכת ג'וסון שהמלך היהMyeongjong
מאוחסנים שם כ 3,479 כתבים בודהיסטים של 13 סוגים, הכוללים יצירות של קים ג'ונג-הי. הטקס הבודהיסטי בשם Jeongdaebulsa, מתקיים בכל 9 בספטמבר בלוח השנה הירחית, שבו נזירים צועדים ונושאים את כתבי הקודש על ראשם ומדקלמים את Beopseongge (טקסים בודהיסטים).



המקדש gilsangsa:

ממוקם בשכונת Seongbuk-dong שבצפון סיאול. המקדש נבנה באתר של מסעדה מפוארת בשם Daewongak.
בעל המסעדה תרם את רכושה לנזיר הבודהיסטי המכובד Bupjeong הנערץ (1932-2010), שהפך את הנכס לבית מקדש, שנפתח בשנת 1997. למרות ש Gilsangsa יש היסטוריה קצרה יחסית, הוא ממוקם בנוחות בלב של סיאול, כך שהוא מושך הרבה מבקרים מקומיים ובינלאומיים כאחד.

בית המקדש משמש גם כמרחב תרבותי במרכז העיר על ידי כך שהוא מציע מגוון רחב של תוכניות בודהיסטיות כמו שיעורים בתורה בודהיסטית, ושהייה במקדש. המקדש כולל Gilsang Seonwon (מרכז זן) וסדנת שתיקה, שהם אולמות מיוחדים שהוקדשו לתרגול מדיטציה. בעוד Gilsang Seonwon מספק חדרי מדיטציה לבודהיסטים עם ניסיון במדיטציה, "בית שתיקה" הוא פתוח לציבור הרחב חופשי להגשים מדיטציה אישית. Gilsangsa יש  סניף בפריז.

** המלצתי לגבי מקדש הזה לכל אוהבי הדרמות וסרטים הקוריאנים השכונה שבה הוא שוכן זו היא שכונת וילות שבה מתגוררים כל האנשים העשירים בסיאול ושם מצולמים תמיד הבתים של העשירים בסרטים והסדרות הקוריאנים וכמובן מי שראה את הסדרה המדהימה "90 ימים" שם ממוקמת המסעדה שצולמה בסדרה.
ניתן להגיע לאזור הזה אחרי ביקור במקדש כאשר המקדש הוא מאחורי גבכם ואת פונים שמאלה ומטיילים בשכונה עד למטה ואולי תפגשו באיזה שחקן או מפורסם בדרך כמו שלי קרה. בהצלחה!


קיונג ג'ו:

 מקדש Bulguksa

Bulguksa- ממוקם על מורדות ההר Toham .
זה בית מקדש ראש הגבוה של הבודהיזם הקוריאני וכולל שבע אוצרות הלאומיות של דרום קוריאה, כוללים פגודות 
והאבנים Dabotap וSeokgatap , בבית המקדש ישנו את גשר ענן הכחול ששמו בקוריאנית -  Cheongun-gyo
ושני פסלי ברונזה מוזהבים של בודהה. בית המקדש מסווג כמספר 1 כאתר היסטורי על ידי ממשלת דרום קוריאה.
בשנת 1995, Bulguksa התווסף לרשימת המורשת העולמית של אונסק"ו יחד עם המערה
 Seokguram Grotto, הנמצאת כארבעה קילומטר ממזרח לשם.



בוסאן:

מקדש Haedong Yonggungsa 

Haedong Yonggungsa אחד מהמקדשים המדהימים שביקרתי בהם באסיה.
המקדש ממוקם על החוף בחלקה הצפון-מזרחי של בוסאן. ממצא זה הוא מקום מעולה של תיירות ובית מקדש מציע למבקרים לראות מקדש הממוקם לאורך קו החוף. רוב המקדשים בקוריאה ממוקמים בהרים. Haedong Yonggungsa הראשון נבנה בשנת 1376 על ידי המורה הבודהיסטי הגדול הידוע בשם Naong בתקופת שושלת Haesu Gwaneum Daebul.

המקדש שוחזר בשנת 1970 עם תשומת לב קפדנית לצבעים ששמשו באופן מסורתי במבנים כאלה.
בצד ימין, בתוך מערה, נמצא קודש הקודשים של בודהיסטים בעיצוב ייחודי, בזמן שממש ממול ממוקם המקדש העיקרי.  הוא בנוי מפגודה בת שלוש קומות עם ארבעה אריות.
ארבעה האריות המסמלים את השמחה, כעס, עצב, ואושר. אתרים מיוחדים אחרים בבית המקדש הם 108 המדרגות  ופנסי אבן המצפים את הנוף הסלעי. אחרי שתרדו את  108 המדרגות תהיו שמחים עם היופי של בית המקדש. באמצע הדרך למטה במדרגות  תוכלו  לעצור וליהנות מהצלילים המרגיעים של הגלים, ולראות את הזריחה המלכותית.

לעתים קרובות אנשים רבים מגיעים למקדש זה  ביום השנה החדשה כדי לבקש  משאלה לשנה החדשה ונשארים לצפות שהשמש תזרח. אפריל הוא זמן יפה במיוחד לבוא לבקר עם פריחת דובדבן בשיא פריחתו. לידתו של בודהה נחגגת באפריל (בעקבות לוח השנה הירחית) ואותו חוגגים במקדש עם בפסלי פנסים המוארים באור של חשמל בלילה. מראה מרהיב!









שמות בתי מקדש מוכרים נוספים ברחבי קוריאה (אתן רק של כמה מחוזות משום שיש הרבה):

Seoul        :

·         Jogyesa
·         Mogaksa
·         Jingwansa
·        Hwagyesa 

:Jeju-do

·         Gwaneumsa

:Gyeonggi-do

·          Yongjusa
·         Silleuksa  
·         Lotus Lantern International Meditation Center – יש בו מרכז למדיטציה
·         Yongmunsa 
·      Jeondeungsa

:Gangwon-do

·         Sinheungsa
·         Woljeongsa
·         Guryongsa 
·         Naksansa 
·         Beopheungsa
·         Samhwasa

וכמובן שישנם עוד ....